چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

کریم اعظمی: فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در اروپا در شرایطی از اواخر تابستان آغاز خواهد شد که مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و مسعود شجاعی به احتمال فراوان در تیم‌های خود خواهند ماند اما جواد نکونام هافبک ایرانی اوساسونا وضعیت مبهمی در این باشگاه دارد و شانس او برای رفتن به باشگاه ویارئال هنوز از بین نرفته است.

فصل گذشته همه چیز برای نکونام و شجاعی خوب پیش رفت و آنها جزو موفق‌ترین بازیکنان تیم قرمزپوش پامپلونا بودند ولی هاشمیان و مهدوی‌کیا فصل بسیار تلخی را در بوخوم و اینتراخت فرانکفورت پشت‌سر گذاشتند و علاوه بر اینکه در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین بودند، مصدومیت‌های پی‌درپی‌ هم بدشانسی‌های زیادی را برای آنها به همراه داشت.
با این حال ماندن آنها در بوخوم و اینتراخت تقریبا قطعی به نظر می‌رسد و این آخرین فصل قرارداد هاشمیان و کیا با این دو باشگاه آلمانی است.

ویارئال به دنبال نکونام

دو هفته پیش بود که مسئولان باشگاه ویارئال در گفت‌وگو با روزنامه‌های اسپانیایی به طور رسمی اعلام کردند که خواهان جذب جواد نکونام، هافبک ایرانی باشگاه اوساسونا هستند. این خواسته در ابتدا با مخالفت باشگاه اوساسونا روبه‌رو شد و نکونام هم ترجیح داد در تقابل با پیشنهاد ویارئال سیاست سکوت را در پیش بگیرد اما مسئولان این باشگاه مبلغ پیشنهادی خود را بالاتر بردند تا احتمال جدایی شماره 6 اوساسونا از این تیم قوت بیشتری بگیرد.

نکونام چند روز پیش در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه معتبر مارکا چاپ اسپانیا در پاسخ به این سئوال که آیا قصد جدایی از اوساسونا را دارید، گفت: «واقعا ترک این باشگاه برای من سخت است و نمی‌توانم به این موضوع فکر کنم. دوست دارم همچنان با این تیم ادامه بدهم.» صحبت‌های نکونام نگرانی هواداران متعصب اوساسونا را برطرف کرد و آنها در جملاتی احساسی برای این بازیکن ایرانی پیغام‌های زیادی گذاشتند و بابت حرف‌های امیدوارکننده نکونام لقب اسطوره و لیدر اوساسونا را به این بازیکن دادند.

هرچند نکونام اعلام کرده که جدایی از اوساسونا سخت است ولی وقوع این اتفاق غیرممکن نخواهد بود و در روزهای آینده شاید اخبار جدیدی در مورد حضور این بازیکن در ویارئال شنیده شود. نکونام پس از ناکامی تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2010، به ایران بازگشت و در‌حال حاضر برای استراحت در شمال کشور به سر می‌برد. او تا دوهفته دیگر راهی اسپانیا خواهد شد ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که مدیر برنامه‌های نکونام در‌حال حاضر در این کشور به سر می‌برد و مشغول مذاکره با دو باشگاه اوساسونا و ویارئال است تا شرایط لازم را برای انتقال این بازیکن فراهم کند.

نکته قابل توجه اما سکوت نکونام در مورد موضوع پیوستنش به ویارئال است چرا‌که جواد دوست ندارد دیدگاه مثبت طرفداران اوساسونا را در مورد خودش تغییر دهد، به همین دلیل نکونام ترجیح داده که سکوت کند و حتی می‌گویند او می‌خواهد پس از جدایی از اوساسونا توپ را به زمین این باشگاه بیندازد و به نوعی اعلام کند که باشگاه خواست تا او از اوساسونا جدا شده و پیراهن ویارئال را برتن کند. پیشنهاد مالی این باشگاه به اندازه‌ای قابل توجه است که عبور از آن به همین سادگی امکان‌پذیر نیست و نزدیکان نکونام خبر می‌دهند که احتمال جدایی او از اوساسونا زیاد است.   در صورت جدایی این بازیکن از اوساسونا، مسئولان باشگاه به احتمال فراوان به دنبال جایگزینی برای نکونام خواهند بود.

مسعود شجاعی دیگر فوتبالیست ایرانی اوساسونا اما فصل آینده هم پیراهن این باشگاه را برتن خواهد کرد. حرکات تکنیکی او در فصل گذشته بارها تماشاگران این تیم را هیجان‌زده کرد و مسئولان اوساسونا به همراه سرمربی این تیم از عملکرد او رضایت دارند.

بازگشت مهدوی‌کیا

مهدوی‌کیا باز هم یک فصل تلخ را در بوندس‌لیگا پشت‌سر گذاشت و هیچ‌چیز طبق خواسته‌های او پیش نرفت. کیا در اکثر مسابقات سال قبل نیمکت‌نشین بود و هر وقت هم شرایط ایده‌آلی پیدا می‌کرد، دچار مصدومیت‌های بی‌موقع می‌شد. این موضوع باعث شد تا پس از پایان بوندس‌لیگا حرف‌و حدیث‌های مختلفی در مورد کنار گذاشتن مهدوی‌کیا از اینتراخت شنیده شود.

حتی دو هفته پیش روزنامه‌های آلمانی به نقل از مسئولان و سرمربی این تیم خبر دادند که باشگاه اینتراخت تمایلی برای حفظ مهدوی‌کیا ندارد و او را در فهرست فروش قرار داده است. این در شرایطی بود که مهدوی‌کیا یک سال دیگر با اینتراخت قرارداد داشت و در گفت‌وگویی که با مدیرعامل باشگاه انجام داد با صراحت عنوان کرد که قصد جدایی ندارد و اگر قرار است او را در فهرست فروش قرار دهند باید حق و حقوق فصل آینده را به طور کامل به او پرداخت کنند. این موضوع باعث شد تا مسئولان اینتراخت عقب‌نشینی کرده و در نهایت مهدوی‌کیا در این تیم ماندگار شود.

بازیکن ایرانی اینتراخت عصر روز دوشنبه پس از استراحتی چند روزه، از سوی میشائیل اسکیبه سرمربی این تیم فراخوانده شد و اولین جلسه تمرینی‌اش را که حدود 1000 نفر از هواداران اینتراخت هم در آن حضور داشتند، پشت‌سر گذاشت.  کیا یک سال دیگر با اینتراخت قرارداد دارد و برخلاف شایعات مختلفی که در مورد حضورش در پرسپولیس شنیده می‌شود، باید یک فصل دیگر را در تیم شهر فرانکفورت سپری کند.

وحید، امیدوار به فصل جدید

هاشمیان هم مثل مهدوی‌کیا فصل خوبی را در بوندس‌لیگا پشت‌سر نگذاشت. مصدومیت‌های پی‌درپی قدرت هنرنمایی را از این بازیکن گرفت و از طرفی هاشمیان در مقطعی با سرمربی تیم اختلاف شدیدی پیدا کرد تا چند هفته از ترکیب بیرون باشد. در هفته‌های پایانی بوندس‌لیگا اما همه چیز برای هاشمیان تغییر کرد و او توانست با زدن یک گل سرنوشت‌ساز به اینتراخت، بوخوم را در لیگ دسته اول بوندس‌لیگا حفظ کند و مانع از سقوط این تیم شود. هاشمیان یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و فصل آینده هم پیراهن بوخوم را برتن خواهد کرد.

کد خبر 84633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز